Relaxatietherapie

Als je geen tijd meer hebt om te ontspannen, is het hoog tijd om te ontspannen! 

Sydney J. Harris

 

In een sessie relaxatie kan je ontspannen en doe je op een actieve manier aan stresspreventie. Je ontdekt hoe je met eenvoudige tips en technieken lichamelijke en mentale rust kan ervaren. Deze sessies brengen jou een brede waaier aan mogelijkheden zodat relaxatie een stevige basis wordt om op terug te vallen,als een ‚way of living’, welke uitdagingen het leven ook brengt.

 

Je leert het verschil tussen ontspannen, de spanning loslaten en relaxeren, innerlijke rust bereiken.

De technieken worden heel eenvoudig en praktisch aangeleerd en zijn direct toepasbaar:

  • diverse ademhalingstechnieken

  • actieve en passieve relaxatietechnieken (autogene training volgens Schultz en actieve relaxatietechnieken volgens Jacobson)

  • yoga-like ontspanningsoefeningen

  • basis van mindfulness

  • eenvoudige relaxerende visualisaties

  • relaxerende houdingen

 

Na gemiddeld zes sessies beheers je de techniek van de buikademhaling in liggende, zittende en staande houding, ken je het (fysieke) verschil tussen spanning en ontspanning, heb je heel wat relaxatietechnieken onder de knie en heb je kunnen proeven van mindfulness, meditatie- en visualisatieoefeningen.

Iedereen is uiteraard vrij het aantal en de inhoud van de sessies op zijn of haar behoeften en verlangens af te stemmen.